I sin andre roman, "Death on Credit", fortsetter Louis-Ferdinand Céline fortellingen om sin alter ego, Ferdinand Bardamu, som arbeider som lege i Paris. Utgitt i 1936, er dette verket en oppfølger til den banebrytende "Journey to the End of the Night", som sjokkerte leserne da den ble lansert i 1932. "Death on Credit" er kjennetegnet av sitt uvanlige, ultra-realistiske narrativ og Céline sin direkte, ofte provoserende stil. Romanen dives inn i Bardamus liv, hvor han møter en mengde pasienter som knapt har råd til å betale for hans tjenester. Handlingen beveger seg ikke i en lineær retning, men hopper mellom fortidige minner og fantasifulle digresjoner, spesielt når det gjelder Bardamus erotiske eventyr. Den språklige stilen er bevisst røff, der setningene ofte brytes ned for å gjenspeile den overveldende virkeligheten av livets motganger i Paris. Leserens opplevelse blir en reise gjennom et Paris fylt med tragedier, kampen for å overleve, og de fysiske og mentale plagene som følger med denne tilstanden.