Den moderne forretningsverdenen i det 21. århundre krever et høyere nivå av analyse og grundighet i markedsføringsbeslutninger. Forretningspressen er fylt med omtaler av hvor fantastisk analyser kan være. Markedsføringsbeslutninger i dag minner i økende grad om ingenørdesign, der man setter sammen konsepter, data, analyser og simuleringer for å forstå markedet (analyse) og utvikle effektive markedsføringsplaner (ingeniørkunst). Mens mange betrakter tradisjonell markedsføring som kunst og andre ser på den som en vitenskap, har den nye markedsføringen begynt å ligne ingeniørfaget - nemlig å kombinere kunst og vitenskap for å løse spesifikke problemer. Denne boken gir en tilgjengelig oversikt over de mest utbredte konseptene og verktøyene innen markedsføringsingeniørkunst og analyser, og viser hvordan disse verktøyene bidrar til å samle inn riktig data og informasjon for å utføre de riktige analysene. Dette resulterer i bedre markedsføringsplaner, bedre produktdesign og bedre markedsføringsbeslutninger. Boken er primært rettet mot studenter ved handelshøyskoler og markedsføringsledere, som ønsker å forbedre sine ferdigheter og kunnskaper innen dette viktige feltet.