Betydningen av dataanalyse er velkjent, men hvordan kan man få sluttbrukerne til å engasjere seg med analyseverktøy og business intelligence (BI) når adopsjonen av ny teknologi kan være både treig og iblant uteblive helt? Unngå å kaste bort tid på dashbord og rapporter som ingen bruker, med denne praktiske guiden som fokuserer på mennesker og prosesser, ikke teknologi. "Delivering Data Analytics" samler prinsipper fra agile metoder, brukeropplevelse (UX) og endringsledelse, og skisserer en trinnvis, teknologiuavhengig prosess som er designet for å skifte den organisatoriske datakulturen og oppnå støtte fra brukere og interessenter i alle faser av prosjektet. Boken viser hvordan man kan oppnå suksess og bygge tillit med interessenter til tross for politiske uenigheter, uklarheter og mangel på engasjement i forretningslivet. Gjennom case-studier, maler, sjekklister og manus basert på forfatterens betydelige erfaring innen analyse og datavisualisering, dekker denne boken hele syklusen fra kravinnsamling til databehandling.