Den nye offentligheten av Jürgen Habermas

Den nye offentligheten av Jürgen Habermas

Produktbeskrivelse

Jürgen Habermas (f. 1929), en av moderne tid mest innflytelsesrike samfunnst Den nye offentligheten, utgitt 60 år etter hans banebrytende verk Borgerlig offentlighet fra 1962, tar opp viktige temaer i dagens medielandskap. I boken, som er delt inn i to tekster og et intervju, analysere Habermas hvordan tradisjonelle medier nå står i skyggen av nye sosiale plattformer og digitale kanaler som har tatt over den offentlige debatten. Dette skiftet skaper rom for både populister og elitister, noe som gjør den uavhengige pressens rolle og den politiske debatten mindre synlig enn før. De nye kommunikasjonsformene medfører strukturelle endringer i den politiske offentligheten, hvilket får betydelige konsekvenser for hvordan demokratisk meningsdannelse skjer. Boken «Den nye offentligheten. Strukturendring og deliberativ politikk» er oversatt av Anders Dunker, med et innsiktsfullt etterord av Pål Veiden.

Prishistorikk

Lavest
278 KR
Høyest
299 KR
Gjennomsnitt
281 KR
Median
278 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Den nye offentligheten av Jürgen Habermas
GTIN/EAN/ISBN 9788202793210
Kategorier Bøker