«Design Anthropological Futures» er en banebrytende publikasjon som gir et betydelig bidrag til feltet designantropologi, med hovedvekt på fremtiden og hva fremtidsrettet design betyr. Boken utforsker ikke bare hva designantropologi er i dag, men også hvordan feltet utvikler seg. Med utgangspunkt i fire hovedseksjoner – Etnografier av det mulige, Intervensjonistisk spekulasjon, Samarbeidende dannelse av problemstillinger, og Engasjerende objekter – tilbyr forfatterne leserne en dypere forståelse av de teoretiske og metodiske aspektene ved produksjon av fremtidskunnskap. Boken samler anerkjente forskere som George Marcus og Alison Clarke sammen med unge og eksperimentelle designantropologer fra en rekke land, inkludert Danmark, Sverige, Østerrike, Brasil, Storbritannia og USA. De seksten kapitlene gir en enestående bredde av teoretiske refleksjoner, supplert med rike empiriske casestudier, og skildrer både utfordringene og mulighetene som denne raskt voksende tverrfaglige disiplinen står overfor.