Boken "Design for Wellbeing" utforsker hvordan designtanker og metoder kan benyttes for å forbedre individers og samfunns velvære og lykke. Gjennom bidrag fra ledende akademikere og designere på internasjonalt nivå, presenterer boken den nyeste forskningen og tenkningen om hvordan produkter, teknologier, miljøer, tjenester og opplevelser kan utformes med hensyn til velvære. Den første delen av boken legger et solid grunnlag ved å definere begrepet velvære, og gir en grundig oversikt over bevegelsen knyttet til design for velvære. Den andre delen viser hvordan disse prinsippene kan anvendes i praksis, og dekker et bredt spekter av områder fra produkter og miljøer til tjenester. Blant annet blir vi introdusert for nye trender innen utforming av interiører og urbane rom som fremmer velvære, samt designstrategier som er utviklet for å styrke sosiale relasjoner og interaksjoner. I tillegg undersøker boken hvordan design kan bidra til atferdsendringer, særlig i forhold til usunn kostholdsvaner hos barn. Det er også en økende mengde arbeid relatert til subjektivt velvære og design for lykke, som blir belyst i denne omfattende studien.