Design of Business av Roger L. Martin

Design of Business av Roger L. Martin

Produktbeskrivelse

I dagens næringsliv er mange selskaper preget av en sterk misunnelse for innovasjon. De ønsker å skape banebrytende innovasjoner, som Apples iPod, eller etablere helt nye kategorier som Facebook. Mange investerer betydelig i forskning og utvikling, ansetter kreative designere og engasjerer innovasjonskonsulenter for å oppnå dette. Likevel opplever de ofte skuffende resultater. Hva er årsaken? I boken "Design of Business" presenterer Roger Martin et overbevisende og tankevekkende svar: Vi er altfor avhengige av analytisk tenkning, som primært finjusterer eksisterende kunnskap og fører til små forbedringer av status quo. For å kunne innovere og lykkes, trenger selskaper design-tenking. Denne formen for tenkning bygger på hvordan kunnskap utvikler seg fra en fase til en annen – fra mysterium (noe vi ikke kan forklare) til heuristikk (en tommelfingerregel som veileder oss mot løsninger) til algoritme (en forutsigbar formel for å produsere svar) til kode (når formelen blir så forutsigbar at den kan automatiseres fullt ut). Når kunnskap beveger seg gjennom disse fasene, øker produktiviteten.

Prishistorikk

Lavest
333 KR
Høyest
349 KR
Gjennomsnitt
342 KR
Median
340 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Design of Business av Roger L. Martin
GTIN/EAN/ISBN 9781422177808
Kategorier Bøker