Designed to Sell av Alessandra (University of San Francisco USA) Wood

Designed to Sell av Alessandra (University of San Francisco USA) Wood

Produktbeskrivelse

Boken 'Designed to Sell' gir en fascinerende innføring i utviklingen av butikkdesign og produktpresentasjon i amerikanske varehus fra 1930-tallet til 1960-tallet. Den tar for seg hvordan etterkrigstiden førte til nye filosofi(er) innen detaljhandelsdesign som kombinerte estetikk og funksjon, samt nyskapende metoder for presentasjon av varer. Dette resulterte i fremveksten av en ny type industridesigner. Utviklingen av estetiske elementer i varehusene i denne perioden reflekterte større kulturelle endringer i forbrukeratferd og livsstil. 'Designed to Sell' undersøker disse forandringene gjennom fem sentrale case-studier samt originale arkivkilder, og avdekker forbindelsen mellom designere og forbruk, som går langt utover utformingen av enkeltobjekter. Boken argumenterer for at design ikke bare er knyttet til detaljhandelens forbruk, men også har evnen til å påvirke hvordan og hvor kunder handler, samt hva de tiltrekkes av å kjøpe. Denne boken gir en grundig kontekstualisering av diskusjonen og oppdaterer den for studenter og forskere.

Prishistorikk

Lavest
489 KR
Høyest
634 KR
Gjennomsnitt
553 KR
Median
489 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Designed to Sell av Alessandra (University of San Francisco USA) Wood
GTIN/EAN/ISBN 9781032474755
Kategorier Bøker