Boken 'Destination Marketing' gir leseren en integrert og omfattende oversikt over de viktigste utfordringene og begrensningene som destinasjonsmarkedsføringsorganisasjoner (DMO-er) står overfor. Den tar for seg hvordan destinasjonsmarkedsføring kan planlegges, implementeres og evalueres for å oppnå konkurransedyktighet for destinasjoner. Den tredje utgaven er grundig revidert og oppdatert og inkluderer 27 nye og oppdaterte casestudier fra destinasjoner som Sri Lanka, Barbados, De forente arabiske emirater, samt relevante emner som de australske skogbrannene og trusselen fra COVID-19. Boken introduserer også nye pedagogiske elementer, inkludert klasseaktiviteter i kapitlene, definisjoner av sentrale begreper og fremheving av kritiske punkter. Nytt innhold dekker tverrsektorielt samarbeid om markedsføring for møter og arrangementer, markedsføring med sosiale medier og influensere, teknologiens rolle, ressursforbruk og klimaforandringer, samt kreativitet og innovasjon innen utvikling av destinasjonsmerker. I tillegg berører boken opplevelsesbasert destinasjonsmarkedsføring og hvordan kultur og bærekraft påvirker markedsføringen av destinasjoner.