”Dette vet vi om skolen” er en informativ og forskningsbasert serie som tar for seg relevante utfordringer knyttet til utviklingen av gode læringsmiljøer i skolen. Bøkene i serien er skrevet av anerkjente skandinaviske forskere med solid kompetanse innenfor sine respektive fagfelt, og fungerer som uvurderlige verktøy for både lærere og skoleledere. De presenterer tiltak som har vist seg å gi dokumentert effekt, og gir innsikt i hvordan man kan skape motiverende og støttende læringsmiljøer for elevene. Pakken inkluderer flere sentrale titler: "Klasseledelse" av Thomas Nordahl (2012), som gir innsikt i effektiv klasseledelse, og "Motivasjon, tro på seg selv og ros" av Terje Manger (2016), som utforsker viktige aspekter ved elevmotivasjon. Videre finner vi "Spørsmål og interaksjon i klasserommet" av Emilia Andersson-Bakken (2017), samt "Profesjonelle læringsfellesskap" av Lars Qvortrup (2018), som begge fokuserer på interaksjon og samarbeid for økt læring. Til slutt inneholder pakken boken "Elever i læringsvanskeligheter" av Terje Overland (2021), som adresserer utfordringene elever med læringsvansker møter. Redaktørene for serien, Thomas Nordahl og Ole Hansen, bringer sammen sin brede erfaring fra utdanningsfeltet og sikrer at innholdet er både praksisnært og relevant.