"Dette vet vi om skolen" er en engasjerende og innsiktsfull serie som belyser aktuelle utfordringer norske skoler møter i arbeidet med å skape optimale læringsmiljøer for sine elever. Bøkene i serien er forankret i solid forskning og presenterer dokumenterte tiltak som har vist seg å gi effekt i undervisningen. Forfatterne er blant de mest anerkjente skandinaviske forskerne innenfor sine respektive felt, og verkene fungerer som viktige ressurser for lærere og skoleledere som ønsker å forbedre sin praksis. Denne pakken inkluderer flere nøkkelverker: - "Pedagogisk analyse" (2012) av Thomas Nordahl, som gir en grundig innføring i pedagogisk teori og praksis. - "Vurderingspraksis" (2012) av Thomas Nordahl, som utforsker metoder for vurdering som fremmer elevenes læring. - "Inkludering" (2014) av Peder Haug, som fokuserer på hvordan alle elever kan inkluderes i læringsprosessen. - "Bruk av kartleggingsresultater i skolen" (2016) av Thomas Nordahl, som presenterer strategier for å anvende kartlegging i undervisningen. - "Anvendelse av forskningskunnskap" (2018) av Terje Ogden, som gir innsikt i hvordan forskning kan omsettes i praktisk skolearbeid. Seriens redaktører, Thomas Nordahl ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning ved Høgskolen i Hedmark, og Ole Hansen fra Laboratorium for forskningsbasert skoleutvikling og pedagogisk praksis ved Aalborg Universitet, har sørget for at innholdet er relevant og av høy kvalitet. Disse bøkene er derfor uunnværlige for alle som ønsker å forstå og utvikle skolens pedagogiske praksis.