Developing a Fashion Collection av Elinor (Kingston University UK) Renfrew, Todd (Kingston University UK) Lynn
Produktbeskrivelse
Hvordan concepterer, utvikler og lanserer motedesignere kolleksjoner som er både kommersielt og kreativt vellykkede? "Developing a Fashion Collection" tar deg gjennom hele prosessen, fra forskningsteknikker og inspirasjonskilder til trender og design for forskjellige markeder. Boken dekker et bredt spekter, fra couture til high street, strikketøy til tilbehør, og tar også for seg konsekvensene av netthandel. Gjennom 27 innsiktsfulle intervjuer med internasjonale fagfolk, gir den råd om alle aspekter ved å skape en kolleksjon. Intervjuobjektene inkluderer John Mooney, Brand Creative Director hos ASOS, og Jane Palmer Williams, Head of Executive Development hos LVMH. Den 3. utgaven av boken tar også opp temaer som silhuett, prøving og endelige prøver, bærekraftig praksis, utvikling av high street-kolleksjoner, valg av stoffer og hvordan man kan finne inspirasjon gjennom vintage-design.