Dialogisk lesing i teori og praksis av Stig Broström, Kristine Jensen de López, Jette Løntoft
Produktbeskrivelse
Dialogisk lesing er en nøye utformet pedagogisk aktivitet som fungerer som et uvurderlig verktøy i det språkpedagogiske arbeidet. Med en solid forskningsmessig forankring demonstrerer forfatterne hvordan denne metoden kan fremme barns språkutvikling, forbedre konsentrasjonen, utvide forståelsen for skriftspråk og legge et solid grunnlag for fremtidig leseglede. I boken får leseren tilgang til: - En grundig forståelse av teoriene og forskningen bak dialogisk lesing, inklusive svar på hvorfor vi bør benytte metoden og hvordan den ble utviklet. - Praktiske eksempler samt en detaljert gjennomgang av hvordan man kan implementere dialogisk lesing i undervisningen, med fokus på spørsmålene: Hvordan utfører man dialogisk lesing i praksis? - Kunnskap og illustrasjoner av hvordan estetiske prosesser kan integreres i lesingsprosessen, med svar på hvorfor og hvordan slike prosesser kan knyttes til høytlesing av kvalitetsbarnelitteratur.