«The Monocle Guide to Shops, Kiosks and Markets» gir en grundig analyse av hva som kjennetegner en perfekt shoppingopplevelse, med praktiske råd for de som ønsker å starte, designe og drifte sin egen butikk. Denne boka er en uunngåelig ressurs for både etablerte og kommende butikkdrivere. I en tid der detaljhandelen møter store utfordringer fra e-handel, kjedebutikker uten fantasi og grådige utleiere, er det likevel en ny generasjon butikkholdere og eiere av varehus som trår frem. Er vi vitne til begynnelsen av en ny, uavhengig æra innen fysisk detaljhandel? Siden oppstart har detaljhandel vært en av bærebjelkene i Monocles redaksjonelle dekning. Gjennom sine reiser verden rundt, er redaktørene på jakt etter stilige butikkinnredninger, personer som setter nye standarder for service, og butikker som tilbyr en smart produktmikstur. Kjernen i denne opplevelsen ligger i en forståelse av at en minneverdig shoppingopplevelse avhenger av en delikat balanse mellom et inviterende rom, en varm velkomst og en følelse av å oppdage, sammen med produkter som virkelig er ettertraktet.