Boken "Digital Culture and Society" gir en kritisk introduksjon til hvordan digitale teknologier har åpnet for nye typer interaksjoner, opplevelser og samarbeidsformer på tvers av ulike plattformer og medier, noe som har en dyp innvirkning på våre sosio-kulturelle landskap. Diskusjonene i boken er forankret i klassiske sosiologiske begreper som fellesskap, selvet, kjønn, forbruk, makt, ekskludering og ulikhet. Dette belyser kontinuitetene som eksisterer mellom sosiologiske studier av fenomenene i den 'virkelige' verden og deres digitale motstykker. Ved å undersøke de ulike debattene om metoder i digital sosiologi de siste årene, tilbyr boken en tilgjengelig og engasjerende veiledning til hvordan man kan bruke metodologier for å studere digitale teknologier. Fra det øyeblikket vi våkner til vi legger oss, er mange av oss i konstant bruk av digitale teknologier. Våre mobiltelefoner har blitt våre kart, banker, aviser og underholdningskonsoller. I tillegg gjør de det mulig for oss å være kontinuerlig tilkoblet med de menneskene vi har i livet vårt. Boken gir leseren verktøyene de trenger for å forstå disse dynamikkene.