Boken "Do Disrupt" av Mark Shayler handler om disruptive ideer og hvordan man kan gjøre ting på en ny og annerledes måte. Den utforsker hvordan innovative tanker kan forandre verden – eller i det minste din egen. I tillegg til dette fokuserer boken på hvordan du kan transformere ideene dine til virkelighet. Som en interaktiv arbeidsbok, gir "Do Disrupt" deg verktøyene du trenger for å skape eller forbedre din forretningsidé og bringe den fra konsept til marked. Du oppfordres til å definere din målgruppe, identifisere konkurrentene og deretter finne smartere måter å overvinne dem på. Boken gir også en interessant vinkel på hvorfor du bør ta en prat med bestemoren din og bruke et målebånd. Den nyoppdaterte utgaven fra 2017 inkluderer en ny introduksjon, et helt nytt kapittel om hvordan man kan skape positiv endring innenfor en større organisasjon, samt friske innblikk i globale trender som driver disruptivitet, generering av ideer, økt kreativitet og definisjon av formål. Enten du er på vei til å starte en ny virksomhet eller har en rebel i deg, er det ikke tilstrekkelig å bare riste på ting. Det handler om å tenke stort, være nyskapende og skape en forskjell.