Når folk nå innser at data kan spille en avgjørende rolle i valg og forretningsmodeller, vokser etterspørselen etter dataforskere. Men hvordan kan man begynne å arbeide i et vidt og tverrfaglig felt som ofte er fylt med hype? I denne innsiktsfulle boken, basert på Columbia Universitets kurs i innføring i dataforskning, finner du all nødvendig informasjon for å komme i gang. Boken inneholder lengre kapitler der dataforskere fra kjente selskaper som Google, Microsoft og eBay deler sine nyeste algoritmer, metoder og modeller, støttet av praktiske casestudier og den koden de benytter. Dersom du har kunnskap om lineær algebra, sannsynlighet og statistikk, samt erfaring med programmering, vil denne boken fungere som en utmerket introduksjon til feltet dataforskning. Blant temaene som dekkes finner vi statistisk inferens, utforskende dataanalyse og prosessen bak dataforskning, videre algoritmer som spamfiltre, Naive Bayes og datarensing, samt logistisk regresjon, finansmodeller, anbefalingsmotorer og årsakssammenhenger. Boken tar også for seg data visualisering, sosiale nettverk og datatypologi.