Doing Gender in Media, Art and Culture

Doing Gender in Media, Art and Culture

Produktbeskrivelse

Den andre utgaven av 'Doing Gender in Media, Art and Culture' er en omfattende lærebok innen genderstudier, med et internasjonalt perspektiv og relevans for et bredt spekter av akademiske disipliner. Boken tar for seg en rekke emner, teorier og tilnærminger til genderstudier, og introduserer studenter til feltet gjennom varierte, geografisk diverse casestudier av både historiske og samtidsfigurer. Samlingen dekker det etablerte kanon innen genderstudier, inkludert spørsmål om representasjon, synsvinkler og kryssende identiteter. Den adresserer også nye områder som religion, teknologi og online feministisk engasjement, samt komplekse moderne fenomener som globalisering, neoliberalisme og fundamentalisme. Viktige skikkelser som Simone de Beauvoir, Gloria Anzaldua, Florence Nightingale og Malala Yousafzai fungerer som linser for en kjønnsbevisst analyse i hvert kapittel. Denne livlige læreboken er en uunnværlig ressurs for alle som søker en tilgjengelig, men samtidig sofistikert guide til genderstudier.

Prishistorikk

Lavest
529 KR
Høyest
608 KR
Gjennomsnitt
584 KR
Median
596 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Doing Gender in Media, Art and Culture
GTIN/EAN/ISBN 9781138288263
Kategorier Bøker