Lær å tenke som en programmerer uten bruk av datamaskin! Denne boken, "How To Be A Coder", tilbyr en rekke morsomme håndverksaktiviteter som underviser deg i sentrale konsepter innen dataprogrammering – alt kan gjøres offline. Etter å ha utforsket de praktiske prosjektene, kan du sette ferdighetene dine på prøve ved å lage enkle programmer med det barnevennlige programmeringsspråket Scratch. Oppdag loop-er ved å lage musikk, lær om programmering ved å planlegge en skattejakt, og forstå hvordan funksjoner fungerer med papir-lotter. Barn kan tilegne seg ferdigheter fra programmererenes verden gjennom engasjerende prosjekter og lære å anvende disse ideene ved å lage morsomme programmer i Scratch, inkludert et spill ved hjelp av en micro:bit minidatamaskin. Boken er perfekt for barn i alderen 7-9 år, og de ulike STEAM-aktivitetene bidrar til å utvikle logisk tenkning, noe som vil gi dem et forsprang når de begynner å programmere på datamaskin. I tillegg inneholder boken sider om kjente vitenskapsmenn, som Alan Turing og Katherine Johnson, som inspirerer barn med historier om kodingens pionerer.