I "Closures" tar Grace Lavery for seg den amerikanske sitcomens utvikling gjennom syv tiår, der hver episode avsluttes med en krise som krever løsning, for deretter å bli etterfulgt av en ny utfordring neste uke. Hun analyserer hvordan sjangeren har blitt et uendelig kretsløp av krise og avslutning, der heteroseksualitet stadig framstår som truet av både sammenbrudd og ny oppbygging. Lavery viser at selv de mest konvensjonelle familiesitcomene er avhengige av queer-karakterer som Alice fra "The Brady Bunch" og Steve Urkel fra "Family Matters", som belyser familiens grunnleggende ufullstendighet og ustabilitet. Gjennom en grundig analyse av sjangerens teknikker og virkemidler, som lattersporet og "cringe pan", beskriver hun også overgangen fra familiesitcomer til venninnegjeng og arbeidsplasstittelser som "Friends" og "The Office", og argumenterer for at dette gjenspeiler en svekkelse av sosiale bånd som plasserer karakterene i en konstant tilstand av utvikling.