I 'Death's Futurity' utforsker Sampada Aranke den sentrale betydningen av dødsrepresentasjoner i sammenheng med svart frigjøring. Gjennom en grundig analyse av plakater, fotografier, journalistikk og filmer, som fokuserer på drapene av medlemmer i Black Panther Party, inkludert Lil’ Bobby Hutton, Fred Hampton og George Jackson, bygger Aranke en visuell historie fra 1960- og 1970-tallets Black Power-bevegelse. Hun viser hvordan svarte radikale brukte disse tragiske hendelsene som et utgangspunkt for politisk handling som utfordret samfunnets oppfatning av svart fremtid fra en dødvinkel. Fotografiene av Hutton, som ble delt på flygeblader og plakater, rettet oppmerksomheten mot omstendighetene rundt hans død, mens dokumentaren 'The Murder of Fred Hampton' fra 1971 ga mulighet for en refleksjon over Hamptons etterliv gjennom visuelle meditasjoner rundt hans mord. Trykking og politiske plakater relatert til Jacksons drap markerte overgangen fra Black Power-bevegelsen til fengselsabolisjonisme, noe som fremhevet sammenhengen mellom overvåkning, politi, fengsling og anti-svart vold. Aranke setter søkelys på disse komplekse relasjonene for å forstå hvordan døden kan forme politisk diskurs og fremtidige visjoner.