I boken 'Hegemonic Mimicry' undersøker Kyung Hyun Kim den imponerende globale suksessen til koreansk populærkultur, kjent som hallyu, som omfatter popmusikk, film og TV. Med et transnasjonalt og transculturalt perspektiv analyserer han hvordan hallyu har tilpasset seg amerikanske følelser og sjangre gjennom begrepet mimikry. Dette skiftet har snudd den tradisjonelle maktdynamikken mellom store og mindre kulturer på hodet, og gjort hallyu til et dominerende globalt fenomen. Samtidig har den internasjonale populariteten gjort det koreanske særpreget mindre tydelig. Kim argumenterer for at den koreanske kulturelle identiteten de siste to tiårene er preget av etnisitet fremfor nasjonalitet. Han forklarer hvordan Sør-Korea har overvunnet språklige og kulturelle barrierer som omgir hva som ofte betraktes som en 'mindre' kultur, og oppnådd global anerkjennelse. Gjennomgående i verket viser Kim hvordan K-pop, koreanske filmer og TV-serier, samt teknologi, fungerer som transformative uttrykk for denne kulturelle oppgangen.