I nærmere seksti år har medieteknologier lovet brukerne muligheten til å skape lydmessige trygge soner for seg selv—fra hvit støy-maskiner ved sengen til Beats by Dre sin reklamekampanje 'Hear What You Want', hvor Colin Kaepernick bruker hodetelefoner som beskytter ham mot hånende mengder. I 'Hush' undersøker Mack Hagood bevis fra støyreduserende hodetelefoner, tinnitus-maskere, LP-plater med havlyder, mobilapper med naturlyder og smarte øreplugger for å påpeke at medienes egentlige formål ikke er å overføre informasjon, men snarere å Kontrollere hvordan vi får inntrykk av omgivelsene våre. Disse enhetene, som Hagood omtaler som orfisk media, gir brukerne friheten til å forbli uberørt i de omskiftelige og distraherende rommene i den moderne kapitalismen. Samtidig avdekker de hvordan rase-, kjønns-, funksjonshemmede- og klasseideologier former vårt ønske om å blokkere uønskede lyder. I en kaotisk verden fylt med kritikere, troll og informasjons-overbelastning, kan det å lytte med beskyttelse være en nødvendighet for egenomsorg. Men Hagood argumenterer for at våre forsøk på å skjerme oss fra støy også bærer med seg dypere sosiale og kulturelle implikasjoner.