I "Warring Visions" undersøker Thy Phu fotografi fra spredte samfunn i Vietnam og den vietnamesiske diasporaen, både under og etter Vietnamkrigen, for å komplisere fortellingene om konflikt og hukommelse. Mens den visuelle historien om Vietnamkrigen har vært dominert av amerikanske dokumentarer og krigsfotografi, vender Phu seg mot bilder distribuert av vietnameserne selv. Disse bildene fanger en rekke emner, anledninger og perspektiver som ofte overses. Phus begrep 'warring visions' henviser til kontrasten i bruken av krigsbilder i Nord-Vietnam, som fremhevet nasjonal frigjøring og rettet seg mot et internasjonalt publikum, sammenlignet med de i Sør-Vietnam som fokuserte på familie og hverdagsliv. Hun utvider også kategorien av krigsfotografi, som vanligvis begrenser seg til bilder som illustrerer nærværet av kamp og spektaklet av vold, smerte og sårede kropper. Ved å analysere familiebilder, utfordrer Phu de tradisjonelle definisjonene av sjangeren og gir nytt liv til måten vi ser på og forstår krigsgjennomføringer.