Dybdelæring av Thomas Dahl, Jesper Aagaard Petersen, Staffan Selander, Alex Strømme, Anna-Lena Østern
Produktbeskrivelse
Dybdelæring representerer en ny tilnærming til forståelsen av læring, der tradisjonelle kognitive perspektiver utfordres. I boken presenterer forfatterne et helhetlig perspektiv som omfatter både kroppslige, relasjonelle, skapende, affektive og kognitive aspekter av læring. Gjennom empirisk materiale fra det flerfaglige forsknings- og utviklingsprosjektet«200 milliarder og 1», utforskes hvordan naturfag, religionsfag og kunstfag kan samhandle. Prosjektet illustrerer samspillet mellom to ungdomsskoler, en lærerutdanning, et teaterhus og Den kulturelle skolesekken, og viser hvordan sanselig didaktisk design kan oppstå i disse møtene. Forfatterne tilbyr innsikter om verdien av flerfaglig læring og hvordan dette kan berike undervisningen. Boken henvender seg til studenter i grunnskolelærerutdanningen, studenter i PPU, lærerprofesjonsrettede masterprogram og lærere som deltar i videreutdanning.