I en verden i rask forandring, der mange av våre daglige aktiviteter nå foregår på nettet, har det blitt avgjørende å tilpasse coaching prosesser for bedre å imøtekomme kundenes omstendigheter og behov. Klientene etterspør i høy grad bærekraftige og tidseffektive resultater. E-coaching representerer en uunngåelig utvikling for alle profesjonelle som coacher, mentor, underviser, veileder eller på annen måte hjelper mennesker i deres arbeid. Boken er basert på et teoretisk rammeverk som introduserer en ny modell for utvikling av mennesker (ABC-modellen), inspirert av Graham Alexanders GROW-modell, samt en ny tekstbasert coachingmetode inspirert av Brown og Levinsons høflighetsteori. E-coaching tar en praktisk tilnærming, med utførlige forklaringer på hvordan man kan beskytte kunders sikkerhet og personvern, beregne priser, håndtere forventninger, og andre viktige aspekter ved online coaching. Som den første engelskspråklige teksten som omhandler e-coaching, presenterer denne boken en unik kombinasjon av metoder.