Boken "When The Heavens Went On Sale" tar leseren med på en fascinerende reise inn i den private sektoren som driver den revolusjonerende romkappløp. I 2008 ble SpaceX, grunnlagt av Elon Musk, den første private aktøren som utviklet en kostnadseffektiv rakett i stand til å nå lav tyngdekraft. Dette markerer et skifte der Silicon Valley, snarere enn NASA, blir navet i den nye romalderen. Startups og investorer begynte å innse at himmelen – uregulert og fri for myndigheter – var åpen for forretninger. Vance portretterer den bemerkelsesverdige og hektiske kampen mellom fire banebrytende selskaper: Astra, Firefly, Planet Labs og Rocket Lab, som alle har ambisjoner om å skyte opp tusenvis av rimelige raketter og satellitter i bane. Mens milliardærers romturismeinitiativer, inkludert de fra Bezos og Branson, preger overskriftene, jobber disse mindre kjente selskapene intenst for å utnytte den lave banen rundt Jorden; de ønsker å koble sammen, analysere og overvåke alt som skjer på planeten vår. Gjennom Vances innsiktsfulle journalistikk får vi et unikt innblikk i det som former morgendagens romfart.