The Network: The Battle for the Airwaves and the Birth of the Communications Age
Produktbeskrivelse
Denne boken forteller den fascinerende historien om hvordan USAs luftbølger ble til, gjennom et vennskap mellom to bemerkelsesverdige menn: en mediemogul og en berømt oppfinner. Det er en historie om innovasjon, makt og kampen om å sette en pris på luft. I sentrum finner vi David Sarnoff, lederen av RCA, som kombinerte egenskaper fra kjente personligheter som Steve Jobs, Jack Welch og William Randolph Hearst. Sarnoff var en sterk støttespiller for sin venn Edwin Armstrong, som utviklet den første forsterkeren, moderne radiosendere og FM-radioen. Sarnoff var overbevist om at Armstrongs oppfinnelser ville revolusjonere måten samfunn kommuniserte på for alltid, og han ble en visjonær leder innen medieindustrien, med tidlige spådommer om internettets ankomst. Men på midten av 1930-tallet begynte Armstrong å mistenke at Sarnoff og en gruppe myndighetspersoner planla å overta teknologiene hans, noe som skulle føre til en intensiv konflikt med dype konsekvenser for begge menn og for fremtidens kommunikasjonslandskap.