Economics of Maritime Business av Shuo (World Maritime University Sweden) Ma
Produktbeskrivelse
Denne boken gir en grundig innføring i økonomien bak maritime forretninger. Den tilbyr en økonomisk forklaring av fire sentrale aspekter ved maritim transport: etterspørsel, tilbud, marked og strategi. Boken begynner med å belyse hvorfor sjøtransport oppstår og hvilke utviklingstrender som preger denne sektoren. Deretter analyseres hovedtrekkene ved tilbudet innen shipping, samt hvordan ulike shippingmarkeder fungerer. Til slutt tar boken for seg de viktige strategiske spørsmålene som preger shippingbransjen. Den dekker et bredt spekter av forskjellige typer shipping gjennom kapitlene og relevante case-studier. Boken kombinerer grunnleggende prinsipper for maritim transport med moderne shippingvirksomhet og de nyeste teknologiske utviklingene, spesielt innen digital forstyrrelse. Ideen og forklaringene støttes av praktiske eksempler, samt mer enn 160 tabeller og figurer. Spørsmålene som stilles i boken, minner om de spørsmålene studentene ville stille innen dette fagfeltet.