«Hammer Goes to Hell» av Kieran Foster utforsker produksjonsutfordringene og de kulturelle kontekstene rundt Hammer Films' urealiserte filmer. Boken gir en ny og hittil udokumentert innføring i historien til et av de mest berømte britiske produksjonsselskapene gjennom tidene. Dette er den første akademiske monografien som benytter seg av Hammer Script Archive, som inneholder over 100 filer om de urealiserte filmene og tv-prosjektene til Hammer. Boken representerer et viktig bidrag til det voksende feltet rundt urealiserte filmstudier og studiet av Hammer Films. Med bruk av aldri tidligere offentliggjorte materialer fra Hammer Script Archive, presenterer boken et nytt perspektiv på en av historiens mest berømte britiske produksjonsstudioer. Mens mange undersøkelser om Hammer Films allerede eksisterer, har ingen tidligere tatt hensyn til den betydelige mengden kreativt og økonomisk arbeid som ble lagt ned i mer enn 100 urealiserte prosjekter innen selskapet. Ved å bruke primærmaterialer som manus og korrespondanse, analyserer boken produksjonskonteksten bak et eklektisk utvalg av Hammers urealiserte filmer, inkludert prosjektet om Loch Ness-monsteret.