Boken 'Images of Apartheid: Filmmaking on the Fringe in the Old South Africa' gir en grundig innsikt i lavbudsjetts, svart actionfilm som vokste frem i Sør-Afrika på 1970-tallet. Dette fenomenet ga opphav til en rekke gangster- og rasekonfliktfilmer som preget en epoke med omfattende sjangeraktivitet, fra 'Joe Bullet' i 1973 til 'American Ninja 4' i 1990. Verket undersøker og dokumenterer de rimelige, statlig finansierte 'B-Scheme' filmene, som har vært stort sett usett siden den nasjonale partiets fall. Samtidig anerkjenner den betydningen av internasjonale samproduksjoner som 'The Wild Geese' fra 1978, samt lokale provokasjoner som den klassiske filmen 'Mapantsula' fra 1988. Denne studien gir en omfattende utforskning av rasepresentasjon og statssubsidiert subversjon, og diskuterer den politiske turbulensen fra denne tidsperioden. 'Images of Apartheid' argumenterer for at den såkalte 'ZAxploitation' bør vurderes innen både lokaliserte og større internasjonale paracinematiske nettverk for sjangeradapsjon, noe som fører til en anerkjennelse av en unik sør-afrikansk filmtradisjon.