Hva er forholdet mellom filmskaping og kartlegging? Denne boken utforsker de unike egenskapene ved taiwansk film fra 2008 til 2020, og undersøker hvordan filmskapere har fremstilt og forestilt seg øyas varierte miljøer. Gjennom en kombinasjon av film, kartografi og kulturstudier argumenterer Christopher Brown for at ved å omfokusere oppmerksomheten på hvordan filmer formes gjennom en konstruksjonsprosess, gir tradisjonen med film-poetikk oss muligheten til å tenke annerledes om taiwansk film: som en form for kartlegging. Boken har et bredt spekter og baserer seg på originale intervjuer med nåværende filmskapere. Analysen vurderer kasusstudier som inkluderer populærunderholdning, sjangerfilm som komedier og skrekkfilmer, filmer om urfolk, LGBTQ+-film og kunstnerisk arbeid. Ved å stille spørsmål ved hva det betyr å kartlegge et miljø på skjermen, tilbyr boken nye innsikter i en kritisk neglisjert, men kreativt dynamisk periode i Taiwans filmhistorie.