Boken "Media, Persuasion and Propaganda" tilbyr et variert og tverrfaglig innblikk i persuasive strategier og propaganda teknikker. I en verden der mediebildet er mettet, utsettes vi for overflod av overbevisende budskap og informasjon fra alle kanter. Råd, reklame og propaganda utgjør et spekter av påvirkning, der vi kontinuerlig kan observere denne kunsten utført med dramatikk, inkludert skuespillere, manus, rekvisitter og kostymer. Denne boken veileder leseren gjennom de mange variantene av påvirkning og fremføring, og utforsker retorikkens unike protokoller knyttet til ulike medier, fra muntlighet og trykk til film og digitale bilder. Gjennom bruk av casestudier og øvelser stiller denne innovative studien viktige spørsmål: Hvordan utøver individer og organisasjoner innflytelse for å bygge fellesskap og nettverk? Hvilken rolle spiller media i formidlingen av overbevisende budskap? Hvordan kan vi benytte ny oppdagelser innen kognitiv vitenskap for å fremme en sak, støtte sosial endring eller markedsføre ideer og produkter? Og hvordan kan vi forsvare oss i denne komplekse informasjonsstrømmen?