EDINBURGH UNIVERSITY PRESS

Reality TV

Reality TV

Produktbeskrivelse

I boken "Reality TV" granskes spørsmålet om denne underholdningsformen kan forstås som et sammenhengende sjangersystem. Gjennom en grundig analyse av karakteristikker, kontekster og variasjoner innen reality TV, skisseres en utviklingshistorie av programmeringstrender som har preget sjangeren. Forfatteren deler opp reality TV i tre hovedgenerasjoner: camcorder-generasjonen, konkurranse-generasjonen og kjendisgenerasjonen. Boken innleder med en vurdering av hvorvidt begrepet 'sjanger' er anvendelig for denne spesielle visuelle hybridformen, og tar i bruk en transnasjonal tilnærming for å undersøke ulike former og formater innen reality TV. Dette rammes inn av relevante populære og kritiske diskurser. Forfatteren stiller sentrale spørsmål ved sjangerens definisjon og vurderer hvordan reality TV blandes med elementer fra etablerte TV-sjangre, filmpraksis og til og med industrier utenfor TV-verdenen, som popmusikk og modellering. Boken tilbyr et dyptgående blikk på genealogien av reality TV-programmering, og gir leseren en ny forståelse av denne fascinerende og stadig utviklende sjangeren.

Prishistorikk

Lavest
345 KR
Høyest
360 KR
Gjennomsnitt
352 KR
Median
352 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke EDINBURGH UNIVERSITY PRESS
Navn Reality TV
GTIN/EAN/ISBN 9780748637232
Kategorier Bøker