«Rewind, Replay» er den første historien om Storbritannias videoboom. Boken tar for seg de tidligste videodistributørene som, fra slutten av 1970-tallet, våget å satse på et bredt spekter av filmer og programmer for å tiltrekke seg forbrukernes interesse. Den utforsker fenomenet videobutikken og hvordan videoutleie raskt ble en vanlig praksis blant den britiske befolkningen. Boken legger vekt på de sentrale aktørene i bransjen, som i kjølvannet av en økonomisk nedtur, investerte betydelig i det som samtidsmediene beskrev som en enkel ‘lekegjenstand’. Mediehistorikeren Johnny Walker undersøker hvordan distributører og butikkjedere navigerte gjennom ulike utfordringer, inkludert piratkopiering, den moralske panikken rundt 'video nasties', og markedsrasjonalisering. Videre beskriver han viktige utviklinger som innføringen av ny lovgivning spesifik til videomediet og den korporative ekspansjonen av industrien på slutten av 1980-tallet og tidlig 1990-tall. Dette reiser spørsmålet om hvordan forhåndsinnspilte videokassetter, i løpet av få år, ble en fast del av hverdagen på høy gateliv.