Denne boken undersøker rollen talentintermediærer - inkludert talentagenter, talentmanagere og produsenter - spiller i innpakking, markedsføring og salg av skjermmedieprodukter, tjenester og merker ved å konstruere og posisjonere sine klienter og samarbeidspartnere som indie-auteurs. Gjennom en rekke casestudier som spenner over ulike skjermmedier i en tid preget av mediekonvergens, tar boken for seg amerikansk indie-kino, høykvalitets TV, musikkvideoer, reklame og merkevareinnhold. Den utforsker strategiene som talentintermediærer anvender, samt de industrielle, kulturelle og sosiale konnotasjonene og hierarkiene som indie-auteurisme, som et promoteringverktøy, medfører og opprettholder. Resultatet er at boken baner vei for en ny forståelse som komplicerer populære oppfatninger av indie-auteurs som svært autonome og nyskapende filmskapere, ved å undersøke hvordan denne forfatterdiskursen migrerer mellom ulike medier og blir konstruert samt rekonfigurert i forhold til skiftende industrielle og kulturelle kontekster.