Educational Neuroscience av Cathy Rogers, Michael S. C. Thomas
Produktbeskrivelse
"Educational Neuroscience: The Basics" er en engasjerende innføring i det raskt voksende tverrfaglige feltet som kombinerer nevrovitenskap og utdanning. Boken gir en grundig forklaring på hvordan hjernen fungerer og hva som prioriteres i læring. Forfatterne, Cathy Rogers og Michael S. C. Thomas, fremhever hvordan nevrovitenskaplig forskning utfordrer våre antakelser om læring og hva dette innebærer for utdanning. Kapitlene i denne essensielle publikasjonen tar for seg hjernens prioriteringer, som sanseprosessering, emosjonell bearbeiding, samt de komplekse oppgavene ved samhandling med andre. Boken tar også for seg de intrikate prosessene bak tenkning og læring, med fokus på hvordan hukommelse fungerer og de mange systemene som spiller inn i læringsprosessen. Alt dette blir kombinert for å gi praktiske retningslinjer for effektiv undervisning, både nå og i fremtiden. Hver kapittel inneholder viktige problemstillinger knyttet til spesialpedagogikk, noe som gjør denne boken til en uunnværlig ressurs for lærere og utdanningsforskere.