Elgar Advanced Introductions tilbyr inspirerende og tankevekkende innføringer til sentrale områder innen samfunnsvitenskap, forretningsliv og jus, skrevet av noen av verdens ledende eksperter. Disse innføringene er designet for å være både tilgjengelige og akademisk solide, og gir en konsis og klar oversikt over de sentrale temaene og policyene knyttet til ulike fagfelt. Denne kortfattet og engasjerende boken gir leserne de nødvendige verktøyene for å ta etiske beslutninger i dagens forretningsverden. John Hooker presenterer en objektiv og nøye gjennomtenkt analyse av etiske problemstillinger basert på et samlet konseptuelt rammeverk som destillerer det beste av etisk tenkning til tre tydelig formulerte prinsipper: generaliseringsprinsippet, utilitarismeprinsippet og autonomiprinsippet. Viktige trekk ved boken inkluderer: * Eksempler og casestudier som illustrerer etisk resonnering i komplekse forretningsdilemmaer. * Utforskning av forretningsetikk i relasjon til miljømessige, sosiale og finansielle bærekraftfaktorer. * Dekning av tverrkulturell forretningspraksis.