Denne betydningsfulle boken utforsker hvordan små og mellomstore bedrifter (SMB) kan blomstre i en tid preget av big data. For å belyse dette viktige temaet fra ulike perspektiver, presenterer redaktørene en samling av erfaringer, innsikter og retningslinjer fra en rekke eksperter og forskere, der hver bidragsyter tilbyr sitt unike syn for å løse denne utfordringen. Bidragene tar for seg begrensningene SMB står overfor i tilgangen til data, og viser at nøkkelen til å overvinne disse hindringene er å være klar over dem, arbeide innenfor deres rammer og tenke kreativt for å finne nye løsninger. Boken diskuterer emner som kunstig intelligens, inntektsmodellering, samsvar med GDPR og andre sentrale temaer knyttet til forholdet mellom SMB og data. Gjennom inspirerende ideer for hvordan SMB kan oppnå suksess drevet av big data med mindre investeringer, argumenterer boken for at det må være plass for "ordinære" datadrevne reiser som er tilgjengelige for bedrifter av alle størrelser. En stimulerende lesning som vekker til videre refleksjon.