I takt med økende bevissthet på at innovativ teknologi alene ikke er tilstrekkelig for å realisere bærekraftige livsstiler, setter denne boken søkelyset på nødvendigheten av å utvikle radikalt nye forretningsmodeller. "Business Models for Sustainability" gir en teoretisk forankret, men også realistisk fremstilling av hvordan utformingen av forretningsmodeller kan bli en kritisk komponent i den overordnede overgangen til bærekraft. Boken går utover det vanlige fokuset på innovativ teknologi og vever sammen viktige prinsipper og elementer for forretningsmessig bærekraft. Den fremhever fem distinkte veier til fremtiden for ulike sektorer, fra mikrobryggerier og trykkerier til klesindustrien, mobilitet og plast. Forretningsverdenen har kun så vidt begynt de første forsiktige skrittene mot en helt annerledes tilnærming til verdiskaping og verdibevaring, men boken konkluderer med at enorme muligheter vil oppstå sammen med nye metoder for å skape og fange verdier. Dette er en viktig lesning for akademikere og masterstudenter innen relevante fagfelt.