Hvordan påvirker digitale teknologier opprettelsen av nye virksomheter? Hvilke avgjørende ferdigheter er nødvendige for gründere i den digitale tidsalderen? Hvordan endrer digitaliseringen produktdesign og kommunikasjon med kunder? Hvordan kan små bedrifter i ikke-digitale bransjer overvinne den digitale kløften? Denne boken gir svar på disse spørsmålene gjennom praktiske case-studier og lærdommer fra virkelige entreprenører i ulike bransjer, land og typer virksomheter. Hver case inneholder rikelig med materiale for støtte i læring og refleksjon, inkludert: * Diskusjonsspørsmål og oppgaver for å utfordre studentene * Beslutningsprosessimuleringer * Rike og detaljerte undervisningsnotater som hjelper til med å gjøre undervisningen mer livlig. Med fokus på hvordan entreprenørskapet endres i den digitale tidsalder, vil denne boken være en utmerket ressurs for lærere og studenter innen entreprenørskap, innovasjonsledelse, opprettelse av nye virksomheter, markedsføring og strategi.