Hva har en aksjemegler i Istanbul, som navigerer i strømmen av innkommende handelsdata, til felles med en mor i Stockholm som prøver å organisere en stadig voksende haug med barneklær? Begge står overfor utfordringen med overskudd eller overflod. Denne boken utforsker hvordan institusjoner, selskaper og enkeltpersoner definerer og håndterer situasjoner med "for mye" – for mye informasjon, for mange valg, for mange varer eller for mange oppgaver. Gjennom en analyse av et bredt spekter av kontekster - fra selskaper og offentlig forvaltning til dagligdagse rutiner hjemme - gir boken en grundig forståelse av kompleksiteten knyttet til fenomenet overflod. Den stiller spørsmål om når, hvor og hvorfor overflod oppstår, og for hvem dette utgjør et problem eller en velsignelse. Dette omfattende introduksjonen til et slående samtidsfenomen vil være en opplysende lesning for et variert publikum, inkludert akademikere og forskere innenfor fagfelt som virksomhet og ledelse, statsvitenskap, økonomisk historie og sosiologi.