Hva kjennetegner fenomenet med (små) firma vekst, og hvordan kan dette studeres best mulig? Hvorfor og hvordan vokser firmaer – og hvorfor gjør ikke alle det? Er vekst et resultat av eksterne faktorer eller følger den av ledernes visjoner og handlinger? Hvilke ulike veier følger firmaene for å oppnå høy vekst? Representerer vekst entreprenørskap – og er vekst alltid ønskelig? I denne boken har tre fremstående forskere integrert noe av sin viktigste forskning for å besvare disse spørsmålene rundt firma vekst. Resultatet er et verk som bygger på studier av tusenvis av firmaer fra flere prosjekter. Det gir dype innsikter i fenomenet firma vekst og hvordan dette kan studeres. Denne forskningsbaserte studien vil være en verdifull ressurs for akademikere og studenter innenfor forretnings- og ledelsestudier, og mer spesifikt innen entreprenørskap. Forskere som ønsker å utforme og gjennomføre ytterligere studier for å oppnå dypere og bedre funderte innsikter om firma vekst vil finne inspirerende materiale her.