Handbook of Middle Management Strategy Process Research
Produktbeskrivelse
Denne håndboken samler bidrag fra flere av de mest innflytelsesrike forskerne innen feltet og gir en fremtidsrettet tilnærming for studenter og forskere som er interessert i strategiprosess-forskning fra et perspektiv av mellomledelse. Håndboken gjennomgår eksisterende teorier og utforsker nye områder knyttet til viktige spørsmål rundt mellomledelsens innflytelse på strategisk beslutningstaking. Boken er delt inn i fem distinkte seksjoner som tydeliggjør analyseenheter og presenterer fundamentale teorier, nye modeller, banebrytende metoder og original empirisk forskning innen strategiprosessforskning. Bidragsytere med ulike teoretiske og metodologiske perspektiver identifiserer og adresserer et bredt spekter av forskningsproblemer knyttet til mellomlederes deltakelse i strategisk beslutningstaking, inkludert sosiale nettverksanalyser og videometodologi. Blant de fremragende kapitlene finner vi et om kompleks strategisk integrasjon av Robert A. Burgelman, samt et kapittel om teoriutvikling av Henry Mintzberg. Denne håndboken er en uvurderlig ressurs for alle som ønsker å dykke dypere inn i hvordan mellomledere påvirker strategiske prosesser.