Denne oppdaterte andre utgaven av 'Handbook of Qualitative Research in Education' utdyper diskusjonene om sentrale kvalitative metoder som benyttes i moderne utdanningsforskning. Med omfattende dekning av forskning på alle nivåer i utdanningssystemet, gir den sofistikerte og presise diskusjoner om både kjernespørsmålene innenfeltet og de nyeste fremskrittene innen forskning. Boken samler internasjonale forskere og tilbyr eksepsjonelle innsikter i teorier og disiplinære tilnærminger til kvalitative studier, samt prosessene rundt datainnsamling, analyse og representasjon. Dette gir friske ideer som kan inspirere og revitalisere forskere innen utdanningsforskning. Ved å blande perspektivene til både nye forfattere og veletablerte akademikere, undersøker boken forskning i formelle, uformelle og ikke-formelle utdanningsmiljøer på tvers av nasjonale grenser. Den er både informativ og omfattende, og er en uvurderlig ressurs for akademikere og masterstudenter innen utdanningsforskning som leter etter spennende muligheter og veier fremover.