Handbook of Qualitative Research Methods in Marketing
Produktbeskrivelse
Denne fullt reviderte andre utgaven av den bestselgende håndboken er en uvurderlig ressurs for kvalitative forskere og praktikere innen markedsføring. Fremskritt innen kunstig intelligens og programvare har medført store endringer i kvalitative metoder siden den første utgaven ble publisert i 2006. Den oppdaterte håndboken anerkjenner og kritisk vurderer disse fascinerende akademiske fremskrittene. Kyndige forfattere bidrar med sine innsikter, og samler nåværende tanker og endrede praksiser innen markedsføring, både i akademia og i industrien. Kapitlene er organisert for å reflektere en helhetlig tilnærming, og undersøker beste praksis for konseptualisering av prosjekter, praktiske teorier og viktige problemstillinger som bør vurderes. I tillegg utforskes nye metoder for datainnsamling, inkludert bruk av kunstig intelligens og automatisert tekstanalyse, samt sentrale hensyn ved skriving og presentasjon av forskningsarbeid. Med sitt grunnleggende innhold og sterke samtidsfokus gir HQRMM retningslinjer som er nyttige både for nybegynnere og erfarne forskere som anvender kvalitative metoder.