International Business Marketing in Emerging Country Markets
Produktbeskrivelse
Boken 'International Business Marketing in Emerging Country Markets' dykker ned i hvordan multinasjonale selskaper håndterer forretningsmarkedsproblemer som oppstår i store fremvoksende marked som Kina, India, Russland og Polen. Disse landene befinner seg i den avsluttende fasen av globaliseringen av markeder, også kjent som den tredje bølgen av internasjonalisering av selskaper. Hans Jansson understreker at tradisjonelle ideer og rammeverk for analyse, utforming og implementering av industriell markedsføring i modne markeder må tilpasses før de kan anvendes i fremvoksende innehold. I boken utvikler han en internasjonal forretningsmarkedsmodell som tar for seg de unike utfordringene som disse markedene presenterer, og utforsker strategiske problemstillinger knyttet til forretningsmarkedsføring, som: * tilpasningen av europeiske selskapers internasjonale markedsføring av produkter og prosjekter til lokale nettverk og institusjoner i fremvoksende markeder, med spesielt fokus på kinesiske og russiske forretningsnettverk, * relasjonsmarkedsføring i løpet av internasjonaliseringsprosessen og for selskaper.