Denne unike og engasjerende boken skiller seg fra eksisterende verker om entreprenørskap ved å fokusere spesielt på forholdet mellom kunnskap og entreprenørskap. Boken kombinerer en akademisk gjennomgang av teoretiske og empiriske bidrag med en analyse av de praktiske konsekvensene av å engasjere seg i og lære om opprettelse av virksomheter. Forfatterne retter oppmerksomheten mot spesifikke typer selskaper som er avhengige av avansert kunnskap, og viser hvordan en systemisk tilnærming til entreprenørskap er nødvendig. Dette inkluderer designtenking for å fange opp relasjonene mellom individet, virksomheten og økosystemet rundt. 'Managing Knowledge Intensive Entrepreneurship' vil være innsiktsfull for både akademikere og praktikere, samt for studenter på avanserte entreprenørskapskurs. Innholdet omfatter: Forord, Introduksjon, KIE-modellen for opprettelse, Tilgang til ressurser og ideer, Håndtering og utvikling av kunnskapsintensive virksomheter, Evaluering av ytelse og resultater, samt Designtenking.