Denne innovative læreboken tar for seg de viktigste utfordringene som familiedrevne bedrifter står overfor. Med et sterkt fokus på praksis og forskningsbasert teori, belyser den både praktiske og teoretiske aspekter gjennom konsepter, case-studier og refleksjonsspørsmål for å illustrere sentrale emner. Boken diskuterer relevansen av familiefirmaer globalt, deres unike styrker og svakheter, samt tematikk rundt styring, strategisk ledelse, arveprosessen, faktorer som driver langsiktig suksess og mellommenneskelige dynamikker. Med et helhetlig og internasjonalt perspektiv kombinerer boka ledelseskonsepter, forskningsresultater, praktiske eksempler og casestudier for å gi en unik innsikt og inspirasjon for både studenter og praktikere innen den mest fremtredende typen forretningsorganisasjoner i verden. Dette læremiddelets omfattende dekning av temaer og kombinasjon av pedagogiske formater gjør det ideelt for studenter som studerer familiefirmaer, samt en nyttig referanse for professorer, rådgivere og praktikere.