Psychological Ownership and the Organizational Context
Produktbeskrivelse
Boken "Psychological Ownership and the Organizational Context" utforsker det stadig mer populære fenomenet psykologisk eierskap, et konsept som tiltrekker et stadig voksende antall forskere på tvers av ulike fagområder. Dette verket gir en omfattende og oppdatert gjennomgang av litteraturen om psykologisk eierskap, med særlig fokus på teori, forskningsbevis og forslag til praktisk anvendelse i ledelse. Forfatterne adresserer de viktige elementene som undersøker hvordan ansatte utvikler følelser av eierskap overfor sin arbeidsplass. I de ulike kapitlene blir flere sentrale temaer utforsket, inkludert betydningen av psykologisk eierskap, hvordan eierskapsfølelser oppstår, og de erfaringene og veiene som mennesker går igjennom for å oppleve slike følelser. Boken belyser også konsekvensene av disse følelsene, både på et personlig nivå og i arbeidsrelaterte sammenhenger. Selv om størstedelen av boken fokuserer på eierskapsfølelser på individnivå, introduseres også begrepet kollektivt psykologisk eierskap. Dette arbeidet anerkjenner at samarbeidsteam har fått en stadig større betydning i dagens arbeidsliv.